sobota, 2 sierpnia 2014

HMS "Vanguard" czyli projekt wakacyjno odpoczynkowy.

W zasadzie za komentarz do tego wpisu może posłużyć to co napisałem na FB:

W sierpniu chyba zrobię sobie odpoczynek od projektowania stricte "wycinankowego" czyli miesiąc bez rozwijania, robienia instrukcji, rzutów, malowania okładek itp. na rzecz czystego modelowania 3D. Wakacje są przecież, nie? Od pewnego czasu zauważyłem, że właśnie samo modelowanie 3D sprawia mi największą przyjemność. Może powinienem zmienić "branżę" i z modelarstwa kartonowego przenieść się na robienie modeli do gier czy grafik? Sam nie wiem. Od niedzieli robię sobie projekt całkowicie "poboczny". Nie wiem czy kiedyś go wydam (chociaż na blogu wspominałem o takiej możliwości) bo na samą myśl ile roboty by z tym było to mi się odechciewa. Na razie delektuję się samą radością tworzenia modelu 3D bez myślenia o przyszłości czy to wydać czy nie.


No właśnie, tak sobie pomyślałem, że skoro są wakacje to dlaczego mam zaiwaniać jak ten osiołek. Trzeba chociaż na miesiąc oddać się przyjemności samego modelowania 3D (co jak napisałem w cytacie bardzo lubię) bez myślenia o tych wszystkich rzeczach jak instrukcje, części, testowe sklejanie, okładki itp. itd. Po ostatnim wpisie zastanawiałem się, że nie wiem czemu sam sobie daję jakieś durne ograniczenia, że "muszę zrobić 15 statków", a ani jednego okrętu. Cholera, a o kto mi broni zrobić raz statek, a raz okręt? Przecież właśnie dlatego, że będzie coś i dla "cywili" i dla "militarystów" sprawi, że będzie większy wybór i urozmaici to moją ofertę projektów. Więc chyba zmienię taktykę (trzeba być elastycznym i dopasowywać się do istniejącej sytuacji oraz wymagań rynku) i będę na zmianę dawać raz statek raz okręt. Mam nadzieję, że taka opcja spodoba się modelarzom.
Na razie jest Vanguard, na którym uczę się i poznaję budowę okrętów. Nie wykluczone, że to on właśnie będzie pierwszym moim okrętem przeznaczonym do sprzedaży.

W chwili obecnej prace nad nim wyglądają tak:


Skala jak zawsze 1:400. Zobaczę co dalej z tego wyjdzie. Docelowo powinien wyjść pancernik, ale kto wie, może wyjdzie kombajn. ;)

Do zobaczenia w następnym wpisie.
PGiN

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz